torsdag 1 januari 2015

Nytt år

Nytt år innebär för många också nystart. Löften om ett hälsosammare liv. Där mer motion och sundare kostvanor ska bli en del av vardagen. Och visst är nyåret en bra tid att börja om. Lämna det gamla bakom sig och med tillförsikt möta det nya. Att sammanfatta året som gått och reflektera inför det nya, kan vara bra på många sätt. Det behöver inte bara handla om kost och motion. Det kan också beröra våra livsmål. Vad vill jag ska hända kommande år? Och vad kan jag göra för att hjälpa till på traven? Vill du bara fortsätta som förut är det hur okej som helst. Jag tror bara att vi mår bra av att reflektera ibland. Summera och fundera. Lever jag det liv jag vill? Och om mitt svar är nej, vad gör jag då för att ändra på det? Livet är alldeles för värdefullt för att bara få rulla på i slentrian. Vi mår bäst när vi lever det liv vi vill och är ämnade för. Med kärlek, omtanke och respekt. För oss själva och alla andra. Och som det står på första sidan i min nya Paulo Coelho kalender "När du vill någonting verkar hela universum för att du ska kunna uppnå det".                                    

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Obs! Endast bloggmedlemmar kan kommentera.